Seminar i Oslo lørdag: Hvilken rolle hadde vaksiner, 4G og 5G for Covid-pandemien?

Var det utbyggingen av trådløs telekom som var hovedårsaken til de mange ekstra «Covid-dødsfallene» i årene 2020 – 2024? Ikke bare «konspirasjonsteoretikere», men mange solide og etablerte forskere mener det. Og deres bevisførsel blir stadig grundigere og tyngre. 

Har de rett, betyr det at Sars-Cov-2-viruset, mRNA-vaksinen, og skadelig behandling på sykehus bare medvirket i bi-roller, og at telekom fortsatt skaper overdødelighet.

Jeg legger fram oppsiktsvekkende og nytt materiale om dette på seminaret «Vaksineskapt overdødelighet?» på Litteraturhuset i Oslo lørdag 5. april kl. 12-15:30.

Tre andre fagfolk tar for seg andre sider. Hele programmet og påmelding finner du HER, eller ved å lese videre. Les mer «Seminar i Oslo lørdag: Hvilken rolle hadde vaksiner, 4G og 5G for Covid-pandemien?»

Nå er USAs helseminister i gang med stråling og skjermer i skolen

Mange har fryktet at helseministeren i USA kunne komme til å gå med under vaksinekrigen eller bli nøytralisert av næringsinteresser lenge før han kom i gang med å ta for seg helse- og miljøsidene ved mikrobølgene fra mobiler, WiFi, AMS-målere, osv.

Men nå er han i gang. Du kan se det her ved å klikke på bildet:

Klikker du på tannhjulet, kan du velge norsk oversettelse, selv om den er ganske dårlig.

Einar Flydal, den 27.03.2025

Debatten om skjermbruk i skolen trenger et større perspektiv

Den 14. mars hadde Klassekampen enda et oppslag om skjermbruk blant barn og unge: «Ber Kari sende Mark på gangen».

Hovedbudskapet var at selskapet Metas programvaretjenester (Instagram, Facebook, m.m.) ikke bør være åpent tilgjengelig i norske klasserom, og at utdanningsministeren burde gripe inn mot hvordan slike fristelser skaper dårligere læring, angst, og andre sosiale og psykiske problemer. 

Dette er jeg selvsagt enig i. Men det perspektivet at programvaren er roten til ondet, er for snevert. Derfor sendte jeg journalisten et innlegg som hun fant «Interessant!» og sendte videre til Klassekampens debattredaksjon for vurdering. Og så ble det stille. 

Derfor får du innlegget her, litt oppusset for anledningen og gjerne til gjenbruk. Les mer «Debatten om skjermbruk i skolen trenger et større perspektiv»

Når trærne dør, er det på tide å stikke fingeren i jorda!

«Har du peiling på dette?», sto det i eposten fra nettstedet Steigan.no. De hadde fått inn en sak de undret seg litt over:

En person i Trøndelag hadde sendt dem en epost om trær hun mente blir skadet av trådløs telekommunikasjon – altså 5G og slikt. Og hun hadde lagt ved bilder.

«Ja», svarte jeg, og la ved en del forskningskilder om stråleskader på trær.

«Kan du skrive noe om det?», kom det tilbake fra Steigan.no.

Her kommer det. Sammen med en del om hvordan skille mellom det som skyldes stråling og det som har andre grunner, og hvorfor intet skjer… Les mer «Når trærne dør, er det på tide å stikke fingeren i jorda!»

Franske medier melder: – Domstol pålegger fjerning av hele AMS-måleren

Joseph Cascina, el-overfølsom, får fjernet hele AMS-måleren etter kjennelse i fransk domstol, foto: FTV

Joseph Cascina oppdaget at han var el-overfølsom da AMS-måleren ble installert: Han hørte piping i hodet – og den forsvant når han gikk vekk fra huset. 

Etter mer enn tre års kamp har Cascina vunnet. En fransk domstol avsa nylig en historisk kjennelse: Hele måleren må fjernes! Føre-var-prinsippet skal gjelde!

Det er det statlige nettselskapet Enedis som eier og monterer målerne. I Frankrike går de under navnet «Linky». Nå er 1200 nye søksmål under forberedelse. Les mer «Franske medier melder: – Domstol pålegger fjerning av hele AMS-måleren»

Tysk nevrolog: – Jeg ser barns hjerneskader fra bruk av trådløst utstyr hver dag på mitt kontor!

Den tyske nevrologen Keren Grafen advarer så kraftig som det vel går an mot de mentale skadevirkningene hun ser fra mobiler og annet trådløst utstyr på barn og unge:

«Jeg ser dette hver dag i min praksis, der desperate foreldre ser hjelpeløse på hvordan barna deres oppfører seg som fjernstyrte vesener. Det er på høy tid at i det minste foreldre, lærere og pedagoger utvikler bevissthet om den stadig økende risikoen som EMF-eksponering påfører hjernen til våre barn og unge.»

Keren Grafen forklarer skadevirkningene rent nevrologisk i et intervju hun har gjort med Diagnose:funk, en faglig tung tysk opplysningsorganisasjon om stråling, miljø og helse.

For henne er det – utfra egen og andres forskning – ganske forståelig når PISA-studiene viser at ferdigheter i regning, skriving, lesing og tale er i glide­flukt nedover, mens psykiske lidelser hos barn og ungdom øker. 

Les mer «Tysk nevrolog: – Jeg ser barns hjerneskader fra bruk av trådløst utstyr hver dag på mitt kontor!»

Strålende omtale av den nye boka om trådløse skjermer

I nyeste nummer av Helsemagasinet VOF (Vitenskap og Fornuft) som nå er i handelen, finner du en særdeles strålende og omfattende omtale av boka Trådløse skjermer – stråleskadene og tilsløringene av dem

Den omtales som «en av fjorårets viktigste bøker om helse og miljø».

Forfatteren er den pensjonerte kreft-epidemiologen Devra Davis, som har tjent som ekspert i presidentutvalg både for Reagan, Bush jr. og Obama, og har samarbeidet med dagens helseminister i USA, Robert F. Kennedy jr., i hans kamp for relevante grenseverdier. Min rolle har vært å tilrettelegge den for norske forhold og lesere, og ajourføre den fram til forskningen per oktober 2024. Les mer «Strålende omtale av den nye boka om trådløse skjermer»

Bruduljene er i gang i USAs helsesektor. Her er 5 saker der Robert Kennedy jr. har rett.

I artikkelen du finner her, henter Eirik Garnås fram fem av Robert F Kennedys standpunkter som han mener vi bør ta på fullt alvor i stedet for å avskrive det som «konspirasjonsstoff». Temaene Garnås tar for seg, er nå ytterst brennbare i USA.

Eirik Garnås er høyskolelektor (helsefag) og har jobbet og undervist bredt innenfor ernæring, evolusjon og helse. 

Les mer «Bruduljene er i gang i USAs helsesektor. Her er 5 saker der Robert Kennedy jr. har rett.»

Vil strålevernet endres av USAs «motorsagmassakre», versjon 2025?

Plakat for filmen «Motorsagmassakren», som herjet verden over i 1974.

Vil Trump-administrasjonens innenrikspolitiske «motorsagmassakre» gi Europa større frihet til et selvstendig  strålevern, eller blir det omvendt?

Vil RFK jr., som har reformer innen strålevernet på sitt program og i sitt oppdrag fra presidenten, overleve lenge nok i Trumps indre krets til at hans hurtigarbeidende utvalg får utrettet noe på feltet, eller vil næringsinteressene seire over folkehelsa?

Her kommer noen betraktninger og spekulasjoner i en særdeles usikker tid. Les mer «Vil strålevernet endres av USAs «motorsagmassakre», versjon 2025?»